למה ללמוד דרך משחק?

כדי להוביל שינוי בשיטות ההוראה באמצעות משחק
צריכה כל מורה לסגל לעצמה ארגז כלים מעשיים
שיהפכו את הנלמד למשמעותי וחוויתי בשימוש יומיומי

דרך המשחק התלמיד לוקח אחריות בעיבוד הידע בזמן שהמורה סומך עליו

ומאתגר אותו מתוך עמדת ניווט להכוונה, דיוק ומשוב.

 

המשחק הוא כלי דידקטי מובהק, המאפשר פיתוח קשת רחבה של מיומנויות לימודיות

משינון וחזרה ועד לחקירה, עיון ופיתוח של מיומנויות חברתיות, תקשורתיות ותפקודים רגשיים.

המשחק יוצר הזדמנויות ללמידה רלוונטית ואותנטית

מתוך תחושה של חירות המאפשרת ללומד ליזום, לאלתר,

למלא תפקידים שונים, ליצור פתרונות לבעיות ולהביא לידי ביטוי את ייחודיותו וכישוריו.

המשחק מאפשר למידה בדרך עקיפה במציאות מדומה

המספקת מרחב לתרגול ולאימון מתוך מכוונות למשחק ומבלי לשים לב לכמות העבודה הנדרשת.

בית

מהפן הריגשי

♦ מהווה ערוץ תקשורת יעיל ודרך שיתוף לגירויים חדשים

♦ במהלך הלמידה מזמן הזדמנות חיובית לתלמידים הזקוקים מופנמים וביישנים.

♦ המשחק מעצים את התלמיד בעצם בכדי לשמור על קשב והבנה.

♦החוויה וההתנסות בהיבטים שונים ומגוונים.

 

מהפן החברתי

♦ התנסות בכללי ההגינות והאדיבות

♦ משמעת לחוקי משחק

♦ התמודדות עם ניצחון וכישלון

♦ שיתוף פעולה ויחסי הדדיות

♦ תכנון עם התחשבות בחברי הקבוצה

 

בית
בית

מהפן הלימודי

♦ מאתגר את המוח לחשיבה ברובד גבוה

♦ ממנף אפקטיביות של למידה והטמעת הנלמד לטווח רחוק.

♦ מאפשר לתפוס קשב בכיתה מגוונת מתוך עניין וסקרנות.

 

מהפן החינוכי

♦ מסייע לפיתוח אישיותו של התלמיד

♦ משמר ומשפר תכונות רצויות וטובות

 

בית
בית

מהפן הרוחני

♦ פיתוח עירנות מחשבתית

♦ אימון לשפיטה הגיונית, ריכוז ויצירה.

♦ פיתוח כישורי חיים ויכולת התמודדות בדרך יצירתית.

 

נשמח להיות בקשר

פוטר

לפרטים נוספים:

055-6755933