- ארגז כלים למורה משמעותית
- משחק קטן שינוי גדול
- איטלגנציה יצירתית בחינוך
- יצירתיות יוצרת מציאות
- משח"ק תפקידים
- משנים גיש"ה
רציונל
על מנת להוביל כיתה, צריכה כל מורה לסגל לעצמה ארגז כלים מעשיים שיהפכו את הנלמד למשמעותי, חוויתי ואפקטיבי ולאורך זמן.
בכל זאת בשטח, העומס והמחויבויות יוצרים סדר עדיפות שמשאיר את השילוב של הוראה משמעותית במערכי הלימוד בצד.
כך, שלמרות הרצון לתת לתלמידים מעבר, להרגיש אותם וליצור למידה עם שייכות וחיבור אישי וקבוצתי, ההכנה של שיעור אינטגרטיבי דורשת יותר זמן, מחשבה, שימת לב והשקעה.
בקורס, צוות המורות תקבלנה כלים מעשיים לשליפה קלה ויישום מהיר במקביל למרחב של רעיונות המתאימים לכל יחיד ולכל חומר.
יחידות ההוראה בקורס:
- כרטיס ביקור למורה משמעותית – מאפיינים
- מודל כף היד – הוראה אנרגטית וקשב מול נתונים קיימים
- שלושה מונעים ושלושה מנועים בהוראה
- מורה ב"משחק תפקידים" – סגנונות הוראה שונים
- מפת כיתת הלמידה שלך להוראה מנצחת.
- הופכים תלמידות ל מצטיינות - מודל מס"ע החת"מה
רציונל
תלמידים של היום הם לא התלמידים של פעם.
פעמון בית הספר עבר שינויים בעשור האחרון. מציאות החיים משתנה ומתפתחת בכל רגע, מורידה את רמת הקשב וההתעניינות בלמידה פרונטלית ושמה את התלמיד במרכז התהליך הלימודי למיטוב הטמעת החומר והחיבור לנלמד.
תהליך לימודי המשלב חווית יצירתיות ומשחק הוא הדרך הנכונה ומוכחת למינוף למידה, ערכים והישגים זאת משום שהמשחק מאפשר אתגר, חשיבה וחיבור אישי וקבוצתי והוא מהווה גירוי חיובי ומועיל לשיתוף פעולה והנאה תוך כדי קליטת החומר הנלמד.
יחידות ההוראה בקורס:
למידה היא שם המשחק:
- למה ללמוד דרך משחק? היבטים חברתיים, רגשיים, לימודיים, חינוכיים.
- 6 עצות שהופכות משחק לשיעור
- מה עושים כשהחומר "משעמם" – 6 טכניקות מהשטח
- מודל קריאה לפעולה, נוסחה קלה לחלוקה, הרפתקאות למידה.
- משחקי שאלות – שאילת שאלות ואתגרי חשיבה בדרך משחקית
- מסיימים משחק עם מור"ל –העצמת היבטים רגשיים וחברתיים בסיום משחק
רציונל
בעידן שאנו חיים, גירויים הם שם המשחק, תשומת הלב מוסחת בקלות, ורק מה שמעניין - מנצח!
בתוך הסביבה הרועשת הזאת, יושבים תלמידי ביה"ס ונדרשים להתרכז בלמידה, ולהתמיד למען הישגים יום יום.
האתגרים שפוגשים את צוות ההוראה מוכיחים את הצורך בשילוב אקלים יצירתי במרחב הלימודי כדי ליצור יותר עניין מול הקשב הנמוך, ובכך לאפשר לכל התלמידים לבטא את הקול הייחודי והיצירתי שקיים בהם. להתאתגר באופן אישי כדי להיות מחוברים לימודית וחברתית במסגרת ביה"ס והלמידה.
הצורך לשלב אקלים יצירתי דובר הרבה בחדר מורים ובהכשרה מקצועית ולא מוטמע באופן שיטתי בכל מערך שיעור. זה המענה העיקרי שהקורס שואף לתת :
כלים יצירתיים וקלים ליישום כדי שכל מורה תוכל לשלוט בקשב של הלמידה וליצור עניין באופן קבוע במהלך הלמידה.
יחידות ההוראה בקורס:
- טכניקות ייחודיות לפיתוח חשיבה יצירתית בדגש על ישומן בשיטות ודרכי ההוראה.
- אקלים כיתה יצירתי כמנגנון לימודי, אישי וחברתי לעיצוב הבוגר העתידי
- דיכוי יצירתיות במערכת החינוך
- החינוך היצירתי – כלים, אסטרטגיות ומיומנויות.
- דוגמאות למודלים וגישות חינוכיות להצלחות ביצירתיות בחינוך.
- פעילות לימודית יצירתית ופורייה – תועלות, שיקולים והתאמה.
- דרכי הערכה יצירתיים - מודלים, רעיונות ופרקטיקה.
רציונל הקורס
יצירתיות הוא מושג שכיח בכל סוגי הארגוניים העסקיים, בתעשייה, בארגוני שירותים ואומץ כבר גם בארגון הבית הספרי, מערכת החינוך.
יצירתיות נחשבת למרכיב מרכזי בהשגת אפקטיביות וחיבור בתהליכי ההוראה והלמידה הן למורה והן לתלמיד.
יצירתיות מאפשרת חווית למידה מתוך דגש על פיתוח החשיבה כאתגר, חשיפה לגירויים המקדמים למידה והישגים מתוך הנאה, קשב וחידוש. ניסיון בפיתוח כלי חשיבה יצירתיים מלמד כי לטכניקות של אימון ליצירתיות יש תפקיד חשוב בגיוון שיטות ודרכי הוראה והשפעתו על חווית הלמידה. הקורס בוחן טכניקות של חשיבה יצירתית ופיתוח אקלים כיתה יצירתי.
הסטודנטיות יתוודעו לחשיבות של הוראה יצירתית ופיתוח כלי חשיבה יצירתיים כפרט וכחלק מצוות.
בנוסף, ירכשו הסטודנטיות כלים מעשיים ומיומנויות לפיתוח חשיבה בהוראה יצירתית לשיפור והעצמת האפקטיביות בדרכי ההוראה השונים בכל מקצועות בית הספר.
יחידות ההוראה בקורס:
- חשיבה יצירתית וחשיבותה – מקורות, עקרונות ומיתוסים.
- השפעת החשיבה היצירתית על תפקיד המורה, בית הספר והתלמיד.
- חשיבותה של היצירתיות כיום במערכת החינוך
- החדרת היצירתיות במערכת הבית ספרית כפרט וככלל
- רשימת מטרות ליצירתיות (רמ"י)
- מובילי התהליך היצירתי.
רציונל הקורס
התפקיד משח"ק את ההבדל.
שפת המשחק מהווה נשק סודי לעומדים בתפקידי ניהול בהובלת צוות ליעדים ותהליכים משמעותיים, מתוך יצירת שפה משותפת של חיבור ושייכות לכל חברי הקבוצה. "להתאסף זו התחלה. להישאר ביחד זו התקדמות. לעבוד ביחד זו הצלחה".
יחידות ההוראה בקורס:
משחק תפקידים: משימתי /מנהלתי/ היוזם/ המגשר
- מודל כף היד
- מודל מע"שה – מניעים למוטיבציה ועשייה!
- משחק צבעים - שיח ולא ויכוח, אחדות ולא אגו בביצועים
- סוגי שחק"נים ושפת המשח"ק בצוות
- מודל %80/ 20% = לשלב ב 20% אחוז את הגישה החדשה
- אפקט הדומינו
- שלוש על שלוש - 3 גישות לניהול מוצלח בדרך משחק
רציונל הקורס
כולנו רוצים להיות אפקטיבים מול קהל היעד שלנו. להעביר מסרים וודרכי פעולה מתוך הנאה, חידוש וריגוש לאורך זמן.
לשם כך יש לשנות גיש"ה! נוסחאות קסם שיחברו את קהל היעד אלינו בקלות וביעילות.
יחידות ההוראה בקורס:
- נוסחת קסם לחבר את קהל היעד
- דמות אפקטיבית - מודל דב"ש
- שיח אנרגטי
- איך מייצרים התלהבות בקהל היעד
- הנאה, חידוש וריגוש - איך עושים את זה?
- משחק ושאלות - ד"ר אמ"ר
- מודל אק"ח - שכנוע והעברת מסרים